:: Surat untuk pemilik tulang rusukku ::

Kepada: Pemilik Tulang Rusuk
Daripada: Tulang Rusuk Yang Hilang

Awak,
Awak tau kan yang awak hilang satu tulang rusuk?
Awak akan carikan tulang rusuk awak yang hilang tu?

Awak,
Awak tau tak yang saya ni adalah tulang rusuk awak yang hilang tu?
Awak tahu hingga ke saat ini saya masih menanti awak mencari saya.

Awak,Saya ni tulang rusuk yang bengkokJadi saya harap kalau awak nak luruskan sayaAwak tidak menggunakan kekasaranSebab saya akan patahBila saya patah saya takkan mampu menjaga awak lagiDan ianya hanya akan menyakiti awak.

Awak,
Saya tak harap awak sehebat Muhammad SAW
Sebab saya tak secekal Siti Khadijah
Saya tak harap awak sekuat Ali R.A
Sebab saya tak setabah Fatimah
Saya juga tak harap awak sekacak Yusof A.S
Sebab saya tahu saya tak secantik Zulaikha
Tapi itu bukan alasan untuk saya tidak membaiki diri saya
untuk menjadi muslimah sejati
Dan saya harap awak boleh jadi pemimpin saya kelak
Agar suatu masa nanti kita mampu mendidik srikandi-srikandi Islam
dan pejuang-pejuang yang soleh kebanggaan Islam

Awak,
Saya tak harap awak sempurna
Sebab kalau awak sempurna awak dah tak perlukan saya
Saya cuma harap bila kita bersatu kita menjadi sempurna
dengan kekurangan dan kelebihan yang kita miliki
Awak,
Saya tak tahu bila kita akan berjumpa dan dimana
Mungkin kita tak akan jumpa di dunia ini sampai bila-bila
Tapi saya harap Allah akan pertemukan kita di syurga
Sesungguhnya Dia lebih mengetahui apa yang tidak kita ketahui.

Awak,
Awak akan cari saya kan?
Sebab saya tunggu awak datang cari saya.
Saya akan tunggu awak dengan sabar

Awak,
Penantian itu ujian yang menguji keimanan kita
Tapi saya akan sabar menanti awak datang jemput saya nanti
Sebab penantian ini tidak bererti sia-sia
Sebaliknya perjalanan percarian hakikat diri

Awak,
Saya tunggu awak jemput saya
Tulang rusuk awak yang hilang.
***Ya ALLAH bilakah aku dipertemukan dengan pemilik tulang rusukku***

Yang Mencoret,
Tulang Rusuk Yang Hilang copy from

No comments: