Sekali Lagi Jiwaku Hancur !

Dia pergi meninggalkanku dengan membawa sejuta mimpi-mimpiku,
dia pergi dariku tanpa meninggalkan jejak langkahnya langsung
tanpa khabar
tanpa cerita
sehingga aku tersesat dalam rentang waktu yang penuh luka
berkali ku cuba mencari seberkas cintamu , dan berkali jua ku cuba merengkuh bayangmu
di antara hati bening dan hening
namun
tidak ku temui sentuhanmu , tidak kurasakan belaianmu
hanya kecewa yang berkeping-keping dan sebungkus kepedihan yang aku rajut
biarkan aku terus menyintaimu , jangan pernah menyuruh aku berhenti
walaupun aku tahu
kau mungkin tak dapat aku miliki , aku masih mampu tersenyum
di antara luka-luka yang ada , namun aku tetap diam
dan terus membisu , biarpun pedih
bak seribu sembilu menghiris kalbu
ku hiasi luka-lukaku dengan doa
agar hati ini tenang dan tabah
semoga jiwa ini kuat untuk menghadapi perjalanan

hari esok...



No comments: