Rama -Rama Patah Sayap

wahai hati jangan kau menangis lagi..
wahai hati tabahlah engkau..
walau aku kian menderita..
walau aku kini tidak mempu mengawalmu..
walau aku makin hari makin menderita..
dengan rindu yang semakin membuak..
tapi tolonglah...
KUAT
kuat menahan air mataku dari gugur

wahai hati berhenti la menangis.....
tangisan ini sungguh menyentap segala kegembiraan...
membunuh senyum dan tawa...
mematikan segala rasa di jiwa.
..
tiada lagi madah cinta yang dapat aku susun
tiada lagi puisi indah yang dapat aku gubah
tiada lagi irama yang dapat aku lagukan
tiada lagi rindu yang dapat aku hamparkan
yang tinggal hanya rasa cinta yang mendalam
bersama sisa sisa harapan dan impian

kenapa kau seksa hati ini.
kenapa kau rmpas semua kbhgiaan yg
pernah aku miliki dahulu
kini semuanya sudah berakhir
aku seperti rerama
yg patah sayapnya dan tak kan
pernah mampu untuk terbang
bebas seperti dahulu


No comments: