Izinkan Aku Lamar Redha-Mu

السلام عليكم

Ya Allah....Hatiku sungguh cemas,Aku harap matikanlah aku di waktu aku mentaati-Mu,Atau di waktu mengingati-Mu,Kalau berlaku sebaliknya, karena kelemahanku,Kerana aku ini hamba-Mu, tidak dapat mengelak dari kelemahan ini,Dengan rahmat-Mu Tuhan, ampunkanlah dosa-dosaku di waktu ini,Bila dosaku Engkau ampunkan,Aku seperti tidak membuat dosa,Maka ringanlah bebanku di waktu ke sana,Itulah harapanku pada-Mu Tuhan,Di waktu detik kematianku,Engkau saja yang dapat menyelamatkanku

Ya Rabb....Bagaimana mampu untuk kuungkapkan,Apakah kata-kata yang bisa kuabadikan,Sedangkan di setiap pandangan dan degup nafasku,Aku mencari-cari di manakah ilham yang bisa kucoretkan

Tuhanku..Seringkali aku bertanya...Apakah mampu untukku menjadi hambaMu yang baik?..Sedangkan terlalu banyak khilaf dan kelemahanku..Semuanya tidak pernah terlepas daripada pandanganMu

Tuhanku...Telah kusingkapkan tirai hati ini..Mahu benar mengintai tabir keagunganMu..Ingin sekali aku melamar keampunan Mu..Namun apa yang kurasa hanyalah rasa malu kepadaMu

Tuhanku..Apakah pandangan ini masih terhijab disebalik dosa-dosaku?
Apakah penglihatan ini masih terhalang disebalik kesilapanku?
Namun,izinkan aku berkata kepadaMu...Bahawa teringin benar aku melihat wajahMu

Tuhanku..Bukakanlah mata kalbuku ini..Dakapkanlah aku dalam pelukan kasih sayangMu..Walau kutahu terlalu sukar untukku meraih redhaMu..Namun, izinkan aku untuk terus mengharapkannya..Demi rasa cintaku kepadaMu

Tuhanku..Jiwa ini dalam genggaman kekuasaanMu..Seringkali diusik rindu yang azali..Kuingin katakan bahawa aku akan terus mengharap...cinta dan redhaMu.....


No comments: