Peneman Aku Untuk Selamanya

السلام عليكم 
Angin bertiup berirama .. sejuk mencengkam tulang .. maklumlah baru lepas hujan .. hampir 2 jam aku tunggu hujan berhenti .. tadi masa tengah nak lelapkan mata aku terfikir siapa yang penting dalam hidup aku , sama ada MAMA dan ABAH , ADIK-ADIK atau ABANG AKU , SAHABAT dan  .. 
MAMA and ABAH terlalu penting dalam hidup aku , tanpa mereka tak wujud aku didunia ini , terima kasih Ya Allah kerana kau beri aku kedua ibubapa yang penyayang , yang tak pernah tinggi suara pada aku dan adik beradik . Sungguh aku terharu dengan kekuatan mama yang dah menjaga aku dan adik beradik selama ini , MAMA Is My Bestfriend In This World .. apa-apa semua aku story at mama ..Mama Everything for me .. Sayang mama sangat-sangat .. setiap hari aku berdoa selepas selesai solat "Ya Allah, Jangan lah kau ambil nyawa ibuku , aku ingin bersamanya sampai bila-bila, aku tak ingin terpisah dgn mama walaupun sesaat" Hampir mengalir aimata aku takala melafazkan doa itu .. Ya Allah Izinkan aku untuk berbakti kepada kedua ibubapaku walaupun sebesar zarah sekali pun... 
Adik-adik dan abang aku penghibur aku .. walaupun setiap hari kami gaduh aku tetap bersyukur memiliki mereka .. walaupun abang aku seorang yang tegas pada adik-adiknya aku tahu disebalik ketegasannya ada terselit hikmah mengapa dia buat begitu .. abang jaga aku bagai sebutir mutiara , yang di kunci dalam kotak yang gelap sekali , walaupun kadang-kadang aku cakap di dalam hati "Tak syok betullah , di kongkong setiap hari,nak keluar pun susah..hmm.. argghhh benci keadaan macam ini" Mama pernah cakap dekat aku "Abang kau macam tu sebab dia sayang kau, dia tak nak kau jadi macam mana yang sekarang banyak berlaku" hati aku tersentap .. Ya Allah , terima kasih kau berikan aku seorang abang yang sangat menyayangi aku ..Mulai hari itu aku faham kenapa mereka buat begitu pada aku .. SAHABAT, semua orang ada sahabat , sama macam aku , aku beruntung sangat dapat kenal kawan-kawan yang faham aku , mereka jugalah peneman aku ketika aku Gembira,Sedih,Kecewa .. 
“Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran disisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya” (H.R al-Hakim)"


No comments: